01.09.2011 (6 päev)


Hommikul toimetasime mõõduka kiirusega ning sai nautida kämpingu mugavusi – WC ja soe voolav vesi. Samas kõik muu oli mõnevõrra ebamugav, sest asjad oli vastikult niisked või pigem on kõige õigem sõna selle kirjeldamiseks hoopis „märg“. Telkimisplats oli suurte puude all ning päike ei pääsenud kuidagi ligi. Ei jäänud muud üle kui keerata asjad kokku vee võrra raskematena, susata kotti ning võtta suund Andorra poole.



Kämpimine enne Andorrat
Andorra piirini oli alla kahe kilomeetri ning piirikontroll meenutas kiirteede maksupunkti, kus osadest vahedest vurati lihtsalt läbi ja osades teostati mingit kontrolli kah. Kuna meid kinni ei peetud ning huvi isikute tuvastamise vajaduse osas ei ilmutatud, kimasime kontrollist lihtsalt läbi.


Esimese suure kaubanduskeskuse ees jäime seisma, et hankida varem valmis kribatud ostulisti alusel vajalikud toiduained. Eeee, pean tunnistama, et see oli mõnevõrra keeruline tegevus, sest näiteks ainuüksi juustulette kattis mitmed sajad erinevad kerad ning hinnad olid liigagi mõistlikud. Piilusime toidupoe kohal olevatele teistele korrustele kah ning ega seal olukord parem polnud. Matkatarvete osakonnast hankisin kerge kokkupandava seljakoti, mida on ka edaspidi rattamatkadel mugav kasutada minnes näiteks lühikesele jalgsiradiaalile ning lisaks olen nüüd ka kahe hea sokipaari võrra rikkam.

Selle hunniku juurest oli vaja mind eemale rebida
Poest pääsenuna jätkasime teed mööda Andorrat läbivat suurt teed Saint Julia de Loria´sse, kuhu on 3 km. Linn osutus meie vaatevinklist täiesti mõtetuks ning ei hakanud isegi uurima, kus asub sealne tubakamuuseum. Keerasime taas mäkke, et esmalt sõtkuda 19 km ülesse mööda asfaldi. Tee oli hästi märgistatud just ratturite vaatevinklist. Sildid sisaldasid informatsiooni mitu kilomeetrit on jäänud, kui kõrgel asume ning kui suur tõusunurk on keskmiselt järgmisel kilomeetril. Muide, sarnaseid silte kasutatakse paljudes kohtades Prantsusmaal ja ka eelmisel aastal Dolomiitides sai populaarsematele kurudele minnes neist juhinduda.

Semud Andorras
Päeva kuumus peletas meid lõpuks metsa varjule. Siesta võileibade ja unesuigatusega männitukas, mis asus serpentiini välisküljel (42°26'59.63"N; 1°28'18.30"). Samal ajal kuivasid telgid päikese käes tee ääres. Pistelised kontollreidid teele päikese kätte, et kas lõpuks on kuumus pisut järele andnud. Ei midagist, seekord venis paus oodatust pikemaks ning ega see kuumus andnudki järele. Borda del Caste´st keerasime asfaltteelt kõrvale, et sõita Civis´esse. Selles teeotsas ühtegi suunavat silti näha polnud, kuid mul tekkis lihtsalt kahtlus, et see võiks õige olla ning kohalikult sain selles osas ka kinnituse. Igatahes, kui soovite sama teed mööda kunagi liikuda Civis´esse, siis peab asfaldilt kõrvale pöörama esimese hobusekasvatuse juures (42°26'50.03"N; 1°27'55.13"E).

Huuh, ja see uus tõus oli väga korralik, esimene osa oli nagu peo peal näha – sirge jutt mööda mäekülge. Ähkisime ja puhkisime ning vähemalt minul vähenes glükoositropsi sisu silmnähtavalt. No mina ei tea kuhu teised jäid, aga igatahes jõudsin ühele teeotsale üksi, kust ei saanud edasi liikuda, sest kaardi põhjal ei suutnud selgusele jõuda, kuhu olin jõudnud tiksuda ning seda enam, et teelahkmel tuleb nagunii oodata, muidu sõidab lõpuks igaüks omas suunas.


Nii järsk oligi ;) - Raul
Jätsin Priidu teisi ootama ning sõitsin ise edasi, et saada selgust, kas on vaja veel edasi liikuda või peab siiski esimeses teeotsas ära pöörama. Hmmmm, uus teeots?!?!? Sõitsin ka sellest mööda ja ets kae – kuru (collada de Gallina 1908 m) ja asfald.



Kui ka teised olid kohale jõudnud ning piisavalt kauneid vaateid nautinud, kihutasime mööda siledat teed kurult alla. STOPPPPP! See selgus küll alles hommikul, aga kirjutan siiski siinkohal juba ära.

Kirjeldasin ennist teist teeotsa, mis oli pisut enne kuru, sirge teises otsas (42°27'32.32"N; 1°26'50.42"E). Tegelikult oleksime pidanud selle valima ning antud punktist olnuks sihtkohta üsna lühike tee. Aga jah, nagu ma juba jõudsin mainida, kihutasime meie hoopis sabad selgas vale teed mööda sadu meetreid alla poole.

Ahjaa, laskumisel on veevõtu koht!

Leidsime kõrvalise sileda koha, mis tundus olevat kaetud prügimägi ;) või ehitusplats, igatahes olgu mis ta oli, aga vaade alla orgu oli suurepärane, hais puudus ning taevas pandi põlema taas miljonid tähed. Meie selle öö kodukoht (42°28'30.70"N; 1°27'12.50"E).



Soe ja kuiv õhtu.


  • Distants 24,1 km
  • Keskmine sõidukiirus 7,2 km/h
  • Suurim sõidukiirus 54 km/h
  • Sõiduaeg 3:19 h
  • Kogutõus 1120 m
  • Ööbimine 1510 m
  • GPSi jälg
  • No comments:

    Post a Comment