28.08.2011 (2 päev)

Kui hommikune valgus hakkas looma kontuure, ilmusid nähtavale taamal kõrguvad mäed, urrrr. Päikese tõusu eelne õhuniiskus oli imbunud magamiskottidesse, prrrr. Saabusime pimedas ning suureneval valgusel oli meile nii häid, kui ka mitte nii häid üllatusi varuks. Ööbimiseks valitud koht oli igati kena, ei ühtegi paha sõna, aga seda kasutati siiski peldikuna. Nii mõnelgi läks magamiskoha valikuga hästi, sest väikene asukoha muutus tähendanuks magamist sitas. Mugav, kas pole?




Kiiresti märjad asjad kokku ning tagasi jaama. Ostsime jaamast piletid (5.90 eurot pernose, ratas tasuta) 08:19 Puigcerda´sse väljuvale rongile. Rattakotid jätsime rataste külge ning kõik seitse ratast mahtusid ilusti ühte vagunisse. Sealsetel rongidel on uste juures kohad, kus istmed on seina ääres ning ülesse klapitud. Paigutasime rattad mitmesse sellisesse kohta laiali ja kinnitasime koormarihmadega, et ootamatute jõnksatuste korral need kellelegi otsa ei kukuks.

Mmmmm, iga kilomeetriga muutusid vaated aina paremaks, kui rong hakkas lõpuks ülesse poole rühkima. Reis Vic´ist Puigcerdasse vältas 1:40 tundi.

Esimese hooga ekslesime linnas, et hankida matkaks vajalik toidumoon, tegemist oli mõnevõrra naiivse tegevusega, sest käsil oli pühapäev ja sellel päeval Hispaanias ei lenda ka ükski lind. Ei jäänud muud üle kui lükata matka algus järgnevale päevale. Ostsime vaksalist omletid ja õlled ja laotasime märjad asjad perrooni kõrvale päikese kätte.

Raul positsioneerub Puigcerda´s

Lähedal asuvast poest saime siiski mõned toiduained, millega ajada läbi õhtu ja hommik ning suundusime hoopis vastupidisesse suunda peeglite juurde – Four solaire d´Odeillo´sse, mis asub Prantsusmaal. Selle koha oli Alvar välja peilinud juba kodus ning pidime plaani võtma juhul, kui meil jääb selleks aega ja aega oli meil nüüd suisa esmaspäeva hommikuni.

Keerasime korraks kõrvalisele teele, mis kulges läbi vanade väikeste külade ning suure kuuma eest läksime peitu väikelennukitele mõeldud lennuvälja kuuri taha (42°26'52.01"N; 2° 0'23.26"E) .



Ühel rattal hakkasid välja kooruma vead, mis Eestis olid jäänud märkamata, sest tegemist oli laenatud rattaga + sellel olid 28 tollised ühekordsed veljed. Kodusel maastikul on sellisega arvatavasti hea sõita (minul puudub kogemus), eriti kui kulgeda tasasel asfaldil. Siinsel kruusal ja järskudel tõusudel-laskumistel rakenduvad hoopis teistsugused jõud ning ratas hakkas tasapisi järele andma ja tagumine velg meenutas üha enam number kaheksat. Putitamine ja pidurite järele andmine pisut avitas, aga kindel oli see, et selle veljega järgmisel päeval matka alustada ei saa ning tuleb välja vahetada. Kuna katkise rattaga oli füüsiliselt raske sõita, siis Alvar ja Mare vahetasid omavahel rattad ja ühtlasi ka sadulad, sest sadulad tahtsid jätkata sama omanikuga ;) Kokkuvõttes oli igati hea, et me ei saanud kohe matka alustada, sest nii tekkis võimalus teha korda kõik, mis oli vaja korda saada.

Peeglite juurde kulges kaunite vaadetega tee – mäed, mägijõed, suured metsad, vanad külad, karjamaad.

Vau, nii palju peegleid ei ole mina korraga näinud (42°29'39.50"N; 2° 1'46.03"E). Kellel huvi selle vastu, millega tegu, võib informatsiooni leida siit. Tegemist on küll prantsuskeelse leheküljega, aga ju siis keerab igaüks just sellesse keelde, millises hakkama saadakse. Sealses huvitava kujuga peahoones on ka muuseum, kuid pileti hind versus meie huvi suurus ei sobinud kuidagi kokku ning piirdusime väljas olevate töötavate ja muuseumi väärtust omavate vidinate vaatamisega. Four solaire d´Odeillo

Four solaire d´Odeillo

Ööseks leidsime pesakoha col de Fau (1670 m) lähedal oleva heinamaa/karjamaa servas (42°29'38.17"N; 2° 0'29.77"E). Vaatamata avarale vaateväljale olime üksikute teel kimavate autode eest piisavalt varjatud. Eks maapind oli pisut mätlikum kui vaja, aga oli vähemalt horisontaalne.

Laagriplats

Lühikeseks jäänud esimene öö ja väsitav esimene päev tegid oma töö ja ning pärast mõnusat sooja kõhutäit kobisime varakult põhku.

  • Distants 32 km
  • Keskmine sõidukiirus 9,9 km/h
  • Suurim sõidukiirus 46,6 km/h
  • Sõiduaeg ? h
  • Kogutõus 688 m
  • Ööbimine 1630 m
  • GPSi jälg

No comments:

Post a Comment