Kuidas kõik alguse sai

Kuhu - eelmise aasta matkal mõlgutasime mõtteid selles osas, milline Euroopa mägine piirkond pakuks huvi. Kuna mäed ja kurud on matkast matkani kõrgemaks muutunud, siis osad väga kaunid kohad praakisime koheselt välja väikeste numbrite pärast ja osad seetõttu, et mõni meist oli juba antud kohas vaeva näinud. Leppisime kokku, et koju jõudes uurin pisut Püreneede kohta. Asja süvenedes ei suutnud neilt mägedelt enam oma pilku kõrvale saada ja nii jäigi see meie uueks sihtkohaks. Seega, lühem vastus algselt esitatud küsimusele on Püreneed - Hispaania, Andorra ja Prantsusmaa.

Kellega - Priit, Raul, Urmas, Viljo, Alvar, Mare ja muidugi ma ise.


Millal - 27.08.2011 kuni 17.09.2011. Just sellised kuupäevad on tingitud sellest, et otselennud Tallinnast ja Barcelonast väljuvad vaid teisi- ja laupäeviti ning matkale ei ole mõtet vähem kui kolm nädalat kulutada. Siis jõuab sellise enesetundeni, et rattasõidust piisab ning südame rahuga võib koju suunduda. Eks kauem võib ju ka, aga kindlasti mitte lühemalt. Prantsusmaa matk näitas, et kahest nädalast jäi kõigile väheks.


Kuidas - seekord ei hakanud kaugemale üldse vaatama ning otsustasime koheselt e-õhu kasuks. Tallinn - Barcelona ühendus on hästi kaetud ning äärmiselt mugav on juba Tallinnas asjad lennukisse lükata ning sealt samast uuesti matkalõpus välja koukida. Eks Lätti või Helsingisse sõitmisel on omad võlud, aga rataste transport ühest   punktist teise on pisut vaevaline. Piletid ostsin turismimessi pakkumise raames ning neljateistkümnest piletist sain kuus kampaania hinnaga. Lõplik keskmine hind pernina kujunes 206.88 eurot. PS pärast minu ostu oli võimalik samadele lendudele hankida edasi-tagasi pileteid hinnaga 245.57 eurot, vot nii. Õnneks seekord lisati messihinnad interneedusesse juba kell 0.30 (eelmisel aastal kella viiest) ning ei pidanud õnneks pikalt passima ;) Eelnevalt mainitud hinnale lisandub veel rataste vedamise tasu, mis perratas ühel suunal on 35 eurot. Rataste eest tuleb maksta lennule registreerimisel. Soovitan koheselt maksta mõlema suuna eest.



Teekonna mustand, mis sai pool aastat enne matka kaardile joonistatud (osaliselt kattub läbitud matkaga.



Start on pildi paremal all nurgas, kus asub Hispaania linn nimega Puigcerda. Teekond kulgeb vasakule, kus korraks põikame läbi Andorrast. Huvi korral võib keerata sisse päälinna, milleks on Andorra la Vella. Kuid kogutud info põhjal tundub, et rattamatk ei ole see, mille käigus oleks asjal väga jumet.  Koht, kus on kaardil märk nimetusega „11, distants 38,9“, saab põhimõtteliselt liikuda edasi otse vasakule märgi „15, distants 13,3 km“ juurde. Samas see, südame või tagumiku kujuga osa on hästi kaunis ja täis eneseületamise võimalusi + saame tutvuda uue Vielha tunneliga ca 13 km, tõus 200 m, valgustatud, kus pidavat olema pääsud vanasse tunnelisse (vanal olla karm ja kurikuulus minevik). Selles tunnelis võib rattaga sõita, kui omada kiivrit, pealampi ja helkurvesti, ilma ei lase valvuronu läbi (nfo aastast 2009).

Kollane jutt, mis läbib kaarti on Hispaania (lõuna) – Prantsusmaa (põhi) piir. Kui ületame piiri, siis leiate rongi märgi. Seal on võimalik sõita mängirongiga (ei ripu õhus, vaid ragistab ratastel mööda rööpaid) kõrgemale. Rongi teekond on hullult kaunis ning järskudel nõlvadel ja 8 km pikk, saaks veits rattast puhata. Selleks, et jõuda enam-vähem algpunkti tagasi, liigume mööda Prantsusmaa mägiteid. Üks on kindel, et olen valinud mõnusalt raske teekonna ning ohtralt kruusateid, mis läbivad imearmsaid linnakesi. Ahjaa, plussiks on ka see, et võib lõpmatuseni nautida mägesid.

Läbitavate külade, linnade nimekiri:
Puigcerdà
Meranges
Ordén
Talltendre
Juberri
Fontaneda
Civis
Col de Gallina
Llessui
Col de Portella
Espot
Port de la Bonaigua
Val de Ruda
Sorpe
Boren
Montagarri
Saut deth Pish
Arros
Vielha
Tunnel de Vielha
Lac de Vielha
Aneto
Castanesa
Fonchanina
Cerler
Benasque
Eresue
San Juan de Plan
Posets
Fanlo
Biescas
Polituara
Búbal Marsh
Lanuzo
Formigal
Col du Pourtalet
Lac de Fabrèges
Goust
les Eaux-Chaudes
Laruns
Gourette
Aubisque kuru
Cirque du Litor
Arrens-Marsous
Argeles-Gazost
Donjon des Aigles
Pierrefitte-Nestalas
Barèges
Col du Tourmalet
Saint Marie de Champana
Aspin Aure
Avajan
Saint-Béat
Col de Menté
Saint Girons


Esialgse kavandi põhjal koostatud teekonna kõrgusjooned.


No comments:

Post a Comment